تور آنتالیا

تور آنتالیا یک تور به یادماندنی

تور آنتالیا

تور آنتالیا یک تور به یادماندنی

10 جاذبه شهر توریستی آنتالیا


شهر رنگارنگ آنتالیا با سواحل فیروزه ای، شنهای طلایی، معماری پیچیده رومی، ویرانه های باشکوه می تواند بهترین گزینه برای تعطیلات شما باشد. ممکن است با وجود این همه جاذبه های متنوع، سردرگم شوید و ندانید که در آنتالیا به کجا بروید! پس نگاهی به راهنمای 10 تایی ما در 10 جای دیدنی در شهر رنگارنگ آنتالیا بیندازید!

 

دروازه هادریان

این دروازه سه قوسی با کنده کاری های پیچیده، به افتخار امپراطور هادریان ساخته شد. مجسمه های اینجا شما را به دوران رومی و هلنی می برد. این دروازه یکی از دراماتیک ترین جاذبه های توریستی آنتالیا ست که زمانی به عنوان ورودی اصلی شهر کلاچی آنتالیا استفاده می شد.

 

 

 

شهر قدیمی (کالجی)

شهر قدیمی آنتالیا معروف به کالجی، یک محله پر پیچ و خم و یک جای فوق العاده برای زندگی ست. مجموعه ای از جاذبه های توریستی در آنتالیا در این بخش از شهر قرار دارند. اینجا پر از هتل بوتیک، گالری های هنری، مغازه های کوچک و رستورانهای عجیب و غریب می باشد.


 

موزه آنتالیا

موزه آنتالیا مجموعه ای عالیست که میراث غنی ترکیه را به تصویر می کشد. یکی از جاهای دیدنی آنتالیا که نباید از دست بدهید. از این موزه دیدن کنید تا به یک بینش جهانی برسید.


 

مناره ییولی

مناره ییولی یکی از منحصر به فرد ترین دیدنی های آنتالیا، یک مسجد متعلق به قرن 13 می باشد که هنوز از آن استفاده می شود.این جاذبه توریستی آنتالیا که توسط علاالدین کیقباد ساخته شد، یک نمونه بارز از معماری سلجوقیان است.


 

قلعه رومی

هدف اولیه از ساخت این برج استوانه ای 14 متری، مراقبت از بندر قدیمی بود.. امروزه هم تقریبا به همان منظور استفاده می شود..


 

آسپندوس

آسپندوس فهرستی از جاذبه های گردشگری آنتالیا، ترکیه را به شما ارائه می کند. باستان شناسان بر این باورند که آسپندوس یکی از بهترین بناهای باستانی محافظت شده در کل دنیا می باشد. این شهر باستانی و تئاتر رومی معروف آن، از برترین جاذبه های گردشگری آنتالیا به شمار می روند. آسپندوس که در قرن 2 ساخته شد، شما را با ویرانه های تاریخی دیدنی شگفت زده می کند. یک مکان فوق العاده برای قدم زدن و لذت بردن از مناظر آنتالیاست.

پرگه

یکی از بهترین مکانهای دیدنی آنتالیا که نباید آن را از دست بدهید، پرگه می باشد. این بنا نشانگر معماری یونانی و رومی ست.زیبایی این شهر در استادیوم، معابد شکسته، و ویرانه های بی نظیر آن می باشد. اگرچه یک سایت توریستی مهم است، نسبت به سایر جاذبه های گردشگری آنتالیا ،گردشگران کمتری را به خود جذب می کند و این شاید به دلیل ناشناخته بودنش است. وقتی که در خیابانها و بین معابد این شهر تاریخی راه می روید، حس آرامش عجیبی به شما می دهد.

 

غار کارایین

غار کارایین یکی از مکانهای ماقبل تاریخ در آنتالیاست. این غارها گفته می شود که بیش از 25000 سال قدمت دارند. ویرانه های قرون وسطی را در این مکان کشف کرده اند که شامل استخوان، دندان، اسلحه و غیره می شود. برخی از مسیرها در این غار باریک هستند ولی ارزش کشف یک مکان قرون وسطی را دارد که به سختی وارد شوید.

المپوس و چیمرا

روستاهای دوقلوی المپوس و سیرالی،جایی ویژه در لیست بهترین دیدنیهای آنتالیا دارند. سواحل این روستا با ویرانه های باسانی شهر المپوس احاطه شده اند. در حالی که المپوس به بهشتی برای جشن و میهمانی معروف است، سیرالی مکانی ست برای یک تعطیلات آرام و بی سرو صدا.. ترکیب فوق العاده سواحل و ویرانه های تاریخی به این جاذبه توریستی، جذابیت زیادی بخشیده است.

 

داملاتاس ماگاراسی

یکی دیگر از مکانهای تاریخی و دیدنی آنتالیا، غار داملاتاس می باشد. این غار که از استالاگتیت و استالاگمیت تشکیل شده، قدمتش به 15000 سال قبل باز می گردد. صخره ها با شکل های جالب و رنگهای متنوع در گوشه و کنار این غار به چشم می خورد.

 

خب، الان دیگه بهترین جاهای دیدنی آنتالیا مثل سواحل، مکانهای تاریخی غارها رو میشناسید و بین اون همه جاذبه سر درگم نمیشید.. پس وقتشه برای رزرو تور آنتالیا اقدام کنید و از زندگی لذت ببرید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.